Skip to content
  • ВХОД
Kakda.bg е-списание счетоводни и данъчни новини Лого Kakda.bg е-списание счетоводни и данъчни новини Лого Kakda.bg е-списание счетоводни и данъчни новини Лого
  • Начало
  • Новини
    • Новини от НАП
    • Новини от НОИ
    • Други новини
  • Казуси и статии
    • ЗДДС
    • ЗКПО
    • ЗДДФЛ
    • КСО/ТРЗ
    • Безплатно
  • Абонаменти
  • Начало
  • Новини
    • Новини от НАП
    • Новини от НОИ
    • Други новини
  • Казуси и статии
    • ЗДДС
    • ЗКПО
    • ЗДДФЛ
    • КСО/ТРЗ
    • Безплатно
  • Абонаменти
Публикуван е наръчник по задължително социално и здравно осигуряване и гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя 2020 г.
  • Счетоводни новини
  • Новини от НАП

Публикуван е наръчник по задължително социално и здравно осигуряване и гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя 2020 г.

27 мар. 2020
Автор:Ана Петрова - данъчен консултант
758

В Законодателство/Осигуряване/Становища, указания, инструкции е публикуван:

Наръчник по задължително социално и здравно осигуряване и гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя – 2020 г.

Източник: НАП

%

Изберете платен абонаментен план

Бъдете винаги информирани

Платен Абонамент

Защото знанието е освободено от данък!

Подобни
Статии

НАП запечата 200 обекта за неиздадени касови бележки
Новини от НАП Счетоводни новини

НАП запечата 200 обекта за неиздадени касови бележки

25.02.2019

Новини от НАП Счетоводни новини

НАП пуска нова електронна услуга за търговците

18.05.2020

Новини от НАП Счетоводни новини

Нова Спогодба за избягване на двойното данъчно облагане (СИДДО) между Република България и Кралство Саудитска Арабия, приложима от 01.01.2019 г.

30.09.2020

Други новини Счетоводни новини

Реализацията на плодове и зеленчуци се доказва до 31 януари 2018 г

05.01.2018

Професионални
счетоводни услуги

Счетоводна къща от ново поколение

Вижте нашето предложение тук

Kakda.bg

е информационен онлайн портал за счетоводни новини, статии и казуси. Всяка седмица тук може да намерите интересна и полезна информация.
+359 (0) 893 893 003
office@kakda.bg

Общи условия Политика за поверителност ЧЗВ

Бъдете винаги
Информирани

Платен Абонамент

Изберете един от нашите планове и получете нужната информация

Новини

  • Новини от Нап
  • Новини от Нои
  • Други новини
Фейсбук страница Фейсбук група

Казуси

  • ЗДДС
  • ЗКПО
  • ЗДДФЛ
  • ТРЗ
  • Безплатно
Copyright 2023 Kakda.bg | Всички права запазени

„Бисквитките“ ни помагат да подобрим нашите услуги. Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате и с използването на „бисквитки“.
Научи повечеРазбрах
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Go to Top
Настоящите Общи условия за ползване са предназначени за регулиране на отношенията между КАК Акаунт и ползвателите на сайта по повод услугите, предоставяни посредством неговото използване. Моля, прочетете внимателно настоящите Общи условия преди да използвате сайта www.kakda.bg. С регистрацията си получавате правото да използвате услугите на сайта за лични и нетърговски цели в съответствие със Закона за електронната търговия. Осъществявайки достъп и използвайки уебсайта на КАК Акаунт, наричан по-долу „Платформата“, Вие декларирате, че желаете да ползвате услугите на платформата и че сте запознати с настоящите условия и се задължавате да ги спазвате. Общи разпоредби
    1. Потребителят разрешава КАК Акаунт да държи в автоматизирана база данни цялата лична информация, тъй като тя е необходима за адекватното предоставяне на услугата. С цел да се запазят анонимни личните данни, потребителят е информиран, че единствен управител на базата данни е КАК Акаунт.
    2. Данните, предоставени от потребителя в нашата база данни, са защитени от системи за сигурност, които възпрепятстват достъпа на неоторизирани трети лица.
    3. Потребителят приема, че услугата е съгласувана с българското законодателство, а за тези които живеят в чужбина изрично се отказват от законодателството на съответната държава, дори да съответства с българския закон.
    4. КАК Акаунт запазва правото да прави всички необходими промени в общите условия по всяко време.
Предмет
    1. Настоящият документ съдържа общите условия за ползване на Платформата в отношенията между КАК Акаунт, наричано по-долу за краткост „Доставчик“, от една страна, и всяко трето лице – потребител на Платформата, наричано по-долу „Потребител“.
    2. С общите условия се определят общите правила за използване на Платформата, достъпна на уеб адрес www.kakda.bg, чрез всякакъв тип устройства за достъп до Интернет, като персонален компютър, лаптоп, таблет, мобилен телефон, независимо дали интернет адресът на Платформата се зарежда от България или от чужбина.
    3. Настоящите Общи условия се прилагат и в случаите, когато се използва информация, качена на страницата на Платформата, без директен достъп до нейния интернет адрес.
    4. При използването на която и да е услуга на компанията или при кликване върху "Регистрация", Вие потвърждавате, че се обвързвате с условията на това споразумение. Ако не сте съгласни с всички условия на това споразумение, не използвайте предлаганите от нас услуги. Имайте предвид, че настоящите общи условия могат да бъдат променяни, без предизвестие.
    5. Доставчикът си запазва правото по своя собствена преценка да откаже на всеки потребител достъп до сайта или до част от него без предупреждение.
Достъп
    1. Платформата има съдържание със свободен и платен достъп.
    2. Съдържанието с платен достъп (Абонамент) е достъпно само за посетители с оторизиран достъп, предоставен от Доставчика. Заявка за платен абонамент може да бъде направена само след безплатна регистрация в сайта, при условията и цените, посочени в секция абонамент (https://kakda.bg/plans/). Услугата „платен достъп“ се уговаря въз основа на абонамент между Потребителя и Доставчика и става достъпна след избиране на абонаментен план, съдържащ условията и цените за предоставяните услуги, заплащане на съответния абонамент и след постъпване на сумата по банковата сметка на Доставчика. Абонаментите планове се излагат на страницата на Платформата.
    3. Абонаментният план се активира до 24 часа в първия работен ден след постъпване на сумата по банковата сметка на Доставчика.
Регистрация
    1. За да използвате услугите предоставени от платформата, Вие ще трябва да се регистрирате, за да получите потребителско име и парола (Потребителски профил). Когато се регистрирате, информацията, която ни предоставяте по време на процеса на регистрация ще ни помогне в предлагането на подходящо съдържание към вас, както и за управление на мрежата. Единствено вие сте отговорни за поддържането на поверителността на Вашия профил, потребителско име, парола и за всички дейности, свързани или настъпили в рамките на Вашия профил. Вие декларирате и гарантирате, че информацията в профила Ви ще бъде точна и актуална. Трябва да ни уведомите (а) незабавно за всяко неоторизирано използване на Вашия акаунт и някакво друго нарушение на сигурността, и (б) трябва да сте сигурни, че сте излезли от акаунта си в края на всяка употреба на платформата. До степента, допустима съгласно приложимото законодателство, ние не можем и няма да носим отговорност за щети, произтичащи от Вашето неспазване на горните изисквания, или в резултат на използване на акаунта Ви, със или без вашето знание, докато ни уведомите за неоторизирания достъп до акаунта Ви. Вие не може да прехвърляте Вашия профил на друго лице и нямате право да давате акаунта си на някого без разрешението на титуляра на профила. В случаите, когато сте получили разрешение и искате да регистрирате друго лице, включително непълнолетно, да използва акаунта Ви, Вие сте напълно отговорен за (1) онлайн поведението на този Потребител; (2) контрола на достъпа на потребителя и използването на продуктите; и (3) последствията от всякакви злоупотреби.
    2. Доставчикът има право да прекрати достъпа до съдържанието на Платформата, независимо от вече направена регистрация при нарушаване на Общите условия от страна на Потребителя.
    3. От момента на регистрацията Потребителя и Доставчика се съгласяват договора за предоставяне на достъп до Платформата да започне изпълнение  незабавно на осн. Чл. 49 ал. 9 от ЗЗП.
Предоставяне на информация и защита на личните данни
    1. Доставчика обработва лични данни съобразно ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ в “ КАК АКАУНТ” ЕООД, публикувана на интернет страницата на предприятието – http://www.kakda.bg/ .
Защита на авторските права
    1. Всички елементи на съдържанието на Платформата, включително дизайн, програмни кодове, софтуерни програми, бази данни, текстови и графични изображения и всяка друга информация, представляват обект на авторско право по смисъла на Закона за авторското право и сродните му права.
    2. Предлаганата информация, достъпна на Платформата, е предназначена за лично ползване. Всяко възпроизвеждане, промяна, предаване по електронен път, публичен показ и др. на част или цялото съдържание на КАК Акаунт с търговска цел или с цел да се извлече друга облага, както и действия, водещи до този резултат, е забранено освен с изрично писмено съгласие от страна на Доставчика.
Отговорност
    1. Доставчикът полага грижи да поддържа актуално съдържание на Платформата, като за целта използва информация, публикувана в официални издания на Националната агенция на приходите, Национален осигурителен институт, Инспекция по труда, публичните регистри или други държавни органи.
    2. С приемането на Общите условия, потребителят декларира, че съзнава възможността за евентуални прекъсвания и друг вид затруднения при осъществяване на Интернет връзката на сайта.
    3. Доставчикът не носи отговорност за субективните възприятия и интерпретация на точността, пълнотата и полезността на информационните ресурси на Платформата. Съдържанието на Платформата в цялост или в отделни нейни части не представлява правен съвет по конкретен казус.
    4. Доставчикът има право на обезщетение-претърпени вреди и пропуснати ползи вследствие на неоснователни претенции на трети лица, заявени вследствие на нарушение на Общите условия за ползване на платформата или в резултат на нерегламентирана употреба на услугите на Платформата.
    5. Доставчикът има правото без предизвестие да дезактивира паролата за достъп до потребителския профил на потребителя в случай, че Потребителят нарушава разпоредби на действащото българско законодателство, на настоящите Общи условия или правата и законните интереси на трети лица.
Използване на „бисквитки“ и рекламиране
    1. Доставчикът използва „бисквитки“ (Cookies) на Google Analytics и Facebook на Платформата. Те биват използвани за съобразяване съдържанието на Платформата с нуждите на потребителите.
    2. С ползването на Платформата, потребителите дават своето съгласие за съхраняването на данни и ползването им в съответствие с чл.13.
Плащане през виртуален терминал Доставчика приема плащания с банкови карти с брандове на БОРИКА, VISA и MasterCard, вкл. с банкови карти в схемата 3-D Secure посредством знаците Verified by Visa и / или MasterCard SecureCode. В цената на услугите не са включени допълнителни такси или комисиони, свързани с извършването на транзакцията. Право на отказ Потребителят няма право на възстановяване на платените суми, тъй като услугата е предоставена напълно и изпълнението и е започнало с изричното предварително съгласие на Потребителя и потвърждение от негова страна, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Доставчика. Приложимо право
  1. За всички неуредени с настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото българско законодателство.
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ в “ КАК АКАУНТ” ЕООД  („Политика за поверителност“) ПРИ ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ НА КЛИЕНТИ – ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА, ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА, КАКТО И ДАНИ, ПРЕДОСТАВЕНИ ОТ ДРУГИ АДМИНИСТРАТОРИ НА ЛИЧНИ ДАННИ „КАК АКАУНТ ” ЕООД, ЕИК 204444232, със седалище и адрес на управление: гр. Бургас, ул. Цар Петър 17, ет. 4, ап.5, наричано за краткост „КАК АКАУНТ” зачита неприкосновеността на личния живот на клиентите си, както и на лицата, чиито лични данни са предоставени от други администратори и гарантира в максимална степен защитата на личните им данни, обработвани при предоставяне на счетоводни и консултантски услуги, вкл., но не само: Счетоводни и данъчни консултации, Организиране на счетоводно отчитане и съставяне на годишни, междинни и други финансови отчети по реда на Закона за счетоводството; Други консултантски услуги; Икономически анализи; Посредничество при сделки с недвижими имоти; строителство на жилищни и обществени сгради; Покупка, строеж или обзавеждане на недвижими имоти с цел продажба; Покупка на стоки или други вещи с цел препродажба в първоначален, преработен или обработен вид; Търговско представителство и посредничество; Хотелиерски, Туристически и Ресторантьорски услуги след лиценз; Отдаване под наем на МПС, както и всякаква друга не забранена от закона търговска дейност в страната и в чужбина. Настоящата Политика за поверителност се основава на изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО („Регламент (ЕС) 2016/679”). „КАК АКАУНТ”, в качеството си на социално отговорен администратор и обработващ лични данни зачита правата и законните интереси на субектите на данните във връзка с обработването им, като осъзнава и възприема, че Обработването на лични данни следва да е предназначено да служи на човечеството. Правото на защита на личните данни не е абсолютно право, а трябва да бъде разглеждано във връзка с функцията му в обществото и да бъде в равновесие с другите основни права съгласно принципа на пропорционалност. Настоящата политика за поверителност е съобразена с всички основни права и в нея се спазват свободите и принципите, признати от Хартата за основните права на Европейския съюз и Регламента. Всички изменения и допълнения в Политиката за поверителност ще бъдат прилагани след публикуване на актуалното ѝ съдържание, и ще бъде достъпно в адреса на седалището на дружеството. Политиката за поверителност е приложима за Вашите лични данни, ако сте физическо лице или представител на юридическо лице, което ползва или желае да ползва предлаганите услуги, предоставяни от „КАК АКАУНТ”, включително и тези, предлагани онлайн чрез специализирана платформа или мобилно приложение. Политиката за поверителност е приложима и за обработването на лични данни, предоставени от други администратори на „КАК АКАУНТ” в качеството му на обработващ лични данни.
  1. Обработка и отговорност за личните Ви данни:
„КАК АКАУНТ” ЕООД, със седалище и адрес на управление: гр. Бургас, ул. Цар Петър 17, ет. 4, ап.5 наричано за краткост „КАК АКАУНТ” е търговско дружество, регистрирано в Търговския регистър към Агенцията по вписванията с ЕИК 204444232, което събира, обработва и съхранява Вашите лични данни при условията на тази Политика. „КАК АКАУНТ” е администратор на лични данни по смисъла на Регламент (ЕС) 2016/679 и Закона за защита на личните данни. Можете да се свържете с нас на адреса ни на управление: гр. Бургас, ул. Цар Петър 17, ет. 4, ап.5 тел.: 0893 893 003, e-mail: office@kakda.bg.
  1. „КАК АКАУНТ” обработва следните данни на описаното по долу правно основание и конкретни цели:
2.1. В зависимост от конкретните цели и основания „КАК АКАУНТ” обработва посочените по-долу данни самостоятелно или в комбинация помежду им: А) Предоставени от Вас данни, необходими за идентификация и изпълнение на договорните задължения на „КАК АКАУНТ” и клиента:
  • три имена, ЕГН или личен номер на чужденец, адрес, телефон и/или адрес на електронната поща за връзка с Вас, или посочено от Вас лице за контакт;
  • три имена, ЕГН и рег. номер на пълномощно на Ваш пълномощник, посочени в документа, с който сте го упълномощили да Ви представлява пред „КАК АКАУНТ”;
  • данни по документ за самоличност;
  • данни, събирани при плащане, направено към „КАК АКАУНТ” - банкова информация, събирана при плащане, направено към „КАК АКАУНТ”;
  • данни за ползваните от Вас услуги от портфолиото на „КАК АКАУНТ”;
Б) Данни, изготвени и генерирани от „КАК АКАУНТ” в процеса на предоставяне на услугите:
  • географски данни, касаещи предоставяне на услугите;
  • при посещение на уебсайта ни https://www.kakda.bg/ :
- кодът за статистика на Google Inc – google analytics обработва личните Ви данни съобразно политиката за поверителност на Google Inc, поместена на  https://policies.google.com/privacy#infocollect; - кодът за статистика на Yandex обработва личните Ви данни съобразно политиката за поверителност на Yandex Metrica, поместена на  https://metrica.yandex.com/about/info/privacy-policy;
  • информация за вида и съдържанието на договорното отношение, както и всяка друга информация, свързана с договорното правоотношение, електронна поща, писма, информация за исканите и предоставени услуги, жалби, молби, оплаквания и друга обратна връзка, която получаваме от вас;
  • данни за предпочитаните от Вас услуги.
2.2. Цели и правни основания за обработване на личните данни: А) Обработване на данните, което е необходимо за сключване или изпълнение на договора за счетоводни и консултантски услуги. „КАК АКАУНТ” обработва данните Ви за следните цели:
  • Идентифициране на клиент при: сключване, изменение и прекратяване на договор за услуги; изпълнение на заявки за предоставяне на информация относно предоставяните услуги; разяснения за ползваните услуги, плащане на сметки и адресиране на оплакване/жалба. Идентифицирането на клиент се извършва по всички търговски и комуникационни канали - търговски обект, онлайн платформа, продажба от разстояние, обекти и телефонни оператори, представители и дистрибутори на услуги, електронна форма за контакт;
  • Актуализиране на Вашите лични данни или на информацията за ползваните услуги по Ваша заявка за корекция/изменение на данни/услуги или доставяни стоки;
  • Обем и вид клиентско потребление, следствие от Ваше искане/жалба/оспорване или с цел предпазване на клиентите и „КАК АКАУНТ” от измами и злоупотреби от трети лица; доставени и предстоящи услуги; стойност по фактура. Разяснение на фактури/месечни такси и предоставяне на справки за ползвани и прекратени услуги и доставени стоки;
  • Изготвяне на предложения за сключване на договори от разстояние и договори извън търговския обект, обслужване на отказ от сделка;
  • Обслужване и отговор на клиентски оплаквания/запитвания/жалби; Корекции на дължими суми при наличие на основание за това;
  • Обработване на лични данни от името на клиента на негови работници, доставчици и други, за които той се явява администратор на лични данни, а „КАК АКАУНТ” е обработващ лични данни;
  • Плащане на сметки, разсрочване, опрощаване, отсрочване на дължими суми;
  • Проверка на възможност за предоставяне на услуга;
  • Осигуряване защита и сигурност на компютърната мрежа на „КАК АКАУНТ”;
Б) В изпълнение на свои законови задължения, „КАК АКАУНТ” обработва данните Ви за следните цели:
  • Издаване на фактури, изготвяне на детайлизирана справка за потреблението на Услугите;
  • Указване на съдействие на държавните институции при осъществяване на данъчен контрол.
  • Предоставяне на информация за клиента и ползваните от него услуги по запитване/искане/проверка от компетентен орган;
  • Управление на предоставени съгласия;
  • Предоставяне на информация на Комисията за защита на потребителите и на Комисията за защита на личните данни, във връзка с изпълняване на задълженията, произтичащи от съответните нормативни актове;
  • Предоставяне на информация на съда и трети лица в рамките на производства;
  • За удостоверяване на възраст в случай, че такава се изисква по закон.
  • Продажба на вземания от клиенти; предоставяне на информация за дълга на цесионера - договори, протоколи, месечни сметки/фактури;
  • Справки за продадени задължения по договори за цесия за целите на потвърждаване на прехвърлянето на вземанията;
В) „КАК АКАУНТ” обработва данните Ви и за целите на следните наши легитимни интереси:
  • Повишаване на качеството на услугите, предоставяни от предприятието.
  • Обработване на данните от Вашите сметки/фактури за други цели, съвместими с първоначалната цел за събирането им и осигуряващи както достоверен анализ на наши продукти и услуги, така и оценка на тяхната полезност за потребителското търсене.
  • Подготовка и съхранение на статистическа информация и справки в агрегиран вид - „КАК АКАУНТ” извършва посочения анализ с цел развитие и усъвършенстване на продуктовата си гама от услуги и за подобряване на обслужването на клиентите;
  • Изчисляване броя на потребители, потребяващи конкретни услуги;
Г) „КАК АКАУНТ” обработва съответните данни, предоставени със съгласие на клиента за тяхното обработване за следните цели:
  • За участия в игри и томболи, организирани от „КАК АКАУНТ”.
  • За получаване и/или предоставяне на информация/оферти/периодичен бюлетин за продукти и услуги, ако Вие сте изразили съгласие за получаване на такава информация.
  • Периодично получаване на информационен електронен бюлетин, съставен от предприятието.
  1. Категории лица, които получават достъп и обработват личните данни:
3.1. Обработващи лични данни, които въз основа на договор с „КАК АКАУНТ” – обработват личните Ви данни от името на „КАК АКАУНТ” или имат пряк/косвен достъп до личните Ви данни
  • Лица, които по възлагане на „КАК АКАУНТ” поддържат оборудване и софтуер, използвани за обработване на личните Ви данни;
  • Лица, предоставящи адвокатски услуги във връзка с извършване на вписвания в търговския регистър и друг вид процесуално представителства;
  • Агенции, събиращи неплатени клиентски задължения от името на „КАК АКАУНТ”.
  • Лица, осъществяващи дейности, свързани със счетоводен одит;
  • Банките, обслужващи плащанията, извършени от Вас;
  • Лица, извършващи консултантски услуги в сферата на защита на личните данни.
3.2. Други администратори на лични данни, на които „КАК АКАУНТ” предоставя личните Ви данни, обработващи данните Ви на собствено основание и от свое име Цесионери – страна по договори за цесия, с които „КАК АКАУНТ” прехвърля (продава) Вашите непогасени задължения; Компетентни органи, които по силата на нормативен акт имат правомощия да изискват от „КАК АКАУНТ” предоставянето на информация, сред която и лични данни, като например – български съд или съд на друга държава, различни надзорни/регулаторни органи – Комисия за защита на потребителите, Комисия за защита на личните данни, НАП, НОИ, органи с правомощия по защита на националната сигурност и обществен ред; 3.3. Съвместни администратори на лични данни, които съвместно с „КАК АКАУНТ” определят целите и средствата на обработване на личните Ви данни;
  1. Срок за съхранение на личните данни.
Продължителността на съхранение на личните Ви данни зависи от целите на обработването, за които са събрани: 4.1 Личните данни, обработвани с цел сключване и изпълнение на договор за предоставяне на Услуга, се съхраняват за срока на действие на договора, както и шест месеца след окончателното уреждате на всички финансови отношения между страните; 4.2 Личните данни, обработвани с цел издаване на счетоводни/финансови документи за осъществяване на данъчен контрол, като примерно, но не само – фактури, дебитни известия, кредитни известия, приемо-предавателни протоколи и др., се съхраняват поне 5 /пет/ години след изтичане на давностния срок за погасяване на публичното вземане, освен ако приложимото законодателство не предвижда по–дълъг срок. 4.3 „КАК АКАУНТ” може да съхранява някои от личните Ви данни за по-дълъг срок до изтичане на съответната погасителна давност с цел защита при евентуални претенции на клиенти във връзка с изпълнение/прекратяване на договор за предоставяне на услуги, както и за по-дълъг срок в случай на вече възникнал правен спор във връзка с изложеното до окончателното му решаване с влязло в сила съдебно /арбитражно решение.
  1. Какви са Вашите права във връзка с обработването на личните данни от „КАК АКАУНТ” и какви действия следва да предприемете, за да ги упражните:
По отношение Вашите лични данни имате следните права: 5.1. да получите достъп до личните Ви данни и информация, от вида, която сме включили в тази Политика за поверителност по отношение на въпросните данни. Може да поискате от „КАК АКАУНТ” информация дали и за какви цели обработваме Ваши лични данни; 5.2. да изискате да се коригират личните Ви данни когато са неточни или следва да се допълнят с оглед целите на обработка; 5.3. да изискате да се изтрият личните Ви данни, само в някой от следните случаи:
  • същите не са нужни повече за целите, за които се обработват;
  • оттеглили сте съгласието /възразили сте за тяхната обработка и няма друго основание за обработването им;
  • обработването на данните е признато за незаконно;
  •  националното или европейското законодателство изискват това;
5.4. да изискате да се ограничи обработването на личните Ви данни в някой от следните случаи:
  • при оспорване точността на личните Ви данни за срока, необходим на „КАК АКАУНТ” да провери точността на данните;
  • установено е неправомерно обработване, но Вие желаете само ограничаване обработката на данните Ви, вместо да бъдат изтрити;
  • желаете личните Ви данни да се съхраняват, въпреки че „КАК АКАУНТ” не се нуждае повече от тях за целите на обработката, тъй като ще ги използвате за установяването, упражняването или защитата на Ваши правни претенции;
  • при отправено от Вас възражение срещу обработването на личните Ви данни за срока на проверката на основателността му;
5.5. да поискате пренос на личните ви данни, които ви засягат и които вие сте ни предоставили, включващо получаването им от „КАК АКАУНТ” в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат и прехвърлянето им на друг администратор на лични данни. Правото Ви на преносимост касае лични данни, за които са налице следните условия:
  • обработването на данните се основава на Ваше изрично съгласие или на договорно задължение; и
  • обработването се извършва по автоматизиран начин.
5.6. да възразите пред „КАК АКАУНТ” по всяко време и по Ваши лични причини с оглед конкретната ситуация, срещу обработването лични данни, отнасящи се до Вас, което е основано на необходимостта от изпълнение на задача от обществен интерес или при упражняването на официални правомощия, които са ни предоставени, или за които сме посочили, че обработваме за наш легитимен интерес. Когато отправеното възражение е срещу обработката на личните Ви данни за целите на директния маркетинг, „КАК АКАУНТ” ще прекрати обработването им за посочената цел. Когато отправеното възражение е срещу обработката на личните Ви данни за останалите цели, „КАК АКАУНТ” ще Ви отговори в разумен срок, но не по-дълъг от един месец, дали намира същото за основателно и съответно дали ще прекрати обработването на съответните лични данни за тези цели. 5.7. по всяко време да оттеглите своето съгласие за обработка на личните Ви данни, когато обработката им се основава на Вашето съгласие като заявите изричното си желание чрез търговската мрежа и каналите за комуникация с „КАК АКАУНТ”. 5.8. да изпратите жалба до Комисията за защита на личните данни в случай, че считате че правата Ви във връзка с обработването на личните Ви данни са нарушени. В случай, че изрично не е посочен конкретен начин, за да упражните правата си следва да подадете изрично писмено заявление във всеки един търговски обект на „КАК АКАУНТ”.
  1. Може ли да откажете предоставянето на лични данни на „КАК АКАУНТ” и какви са последиците от това?
За да сключим договор с Вас и за да Ви предоставяме заявените от Вас услуги, ние се нуждаем от определени данни, които са необходими за сключване и изпълнение на съответния договор, както и за изпълнение на нормативните задължения на „КАК АКАУНТ”. Непредоставянето на следните данни препятства възможността „КАК АКАУНТ” да сключи договор с Вас:
  • три имена, ЕГН или личен номер на чужденец, адрес;
  • три имена и ЕГН и рег. номер на пълномощно на Ваш пълномощник, посочени в документа, с който сте го упълномощили да Ви представлява пред „КАК АКАУНТ”;
  • данни по документ за самоличност;
  • данни, събирани при плащане, направено към „КАК АКАУНТ” - банкова информация, събирана при плащане, направено към „КАК АКАУНТ”;
  1. Сигурност на обработването на лични данни:
При обработването на лични данни „КАК АКАУНТ” предприема следните мерки за осигуряване на сигурността при обработването на лични данни:
  • Охрана на работните помещения в рамките на общата охрана на сградите.
  • Използване на СОТ за работните помещения.
  • Помещенията се заключват в извънработно време и достъпът до тях е регламентиран.
  • Документацията се съхранява в картотечен шкаф със собствено заключване.
  • Компютърните сървъри за база данни са на съвременно техническо ниво. Сървърния хардуер използва RAID технологии за дискова подсистема и оперативна памет с механизъм за откриване и корекции на грешки.
  • Извършва се периодично архивиране на личните данни.
  • За всички компютърни конфигурации, сървъри и комуникационни средства, от които зависи правилното поддържане на базите с лични данни, са осигурени непрекъсваеми токозахранващи устройства (UPS).
  • Използва се съвременна Desktop операционна система съобразно изискванията на ползвания приложен софтуер с инсталирани последни пакети за сигурност.
  • Използва се антивирусен софтуер с включено автоматично обновяване и постоянно сканиране.
  • Наличие на активирана защитна стена и деинсталирани комуникатори, осигуряващи достъп извън рамките на компютърната мрежа на "КАК АКАУНТ" ЕООД и създаващи предпоставки за идентифициране на IP адрес на потребителя и за достъп на злонамерен софтуер и мобилен код до компютрите.
  • Забранено е използването на преносими лични носители на данни от служителите.
  • Всички магнито-оптични носители, преносима памет и външни твърди дискове, които се използват за запис на лични данни, се предават и съхраняват в шкаф, който се заключва.
  • Пренасянето на лични данни чрез интернет се осъществява чрез електронна поща, като задължително се осигурява криптиране на данните.
  • Всяка използвана компютърна конфигурация притежава парола за достъп.
  • Периодично се проверяват използваните компютърни конфигурации.
  • При ремонт на компютърна техника, на която се съхраняват лични данни, предоставянето й на сервизната организация се извършва без устройствата, на които се съхраняват лични данни.
Дата: 23.05.2018 г. гр. Бургас