В периода от 1 до 9 януари 2020 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани  с процесите по годишно приключване за 2019г. и превключване работата на информационните системи за 2020 г.

==> Физически лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите:

  1. Могат да подадат своята декларация чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 10.01.2020 г.
  2. Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП също ще започне на 10.01.2020 г. 

Промяната в началната дата за деклариране на доходите е заради изискване на законодателството.

==> Плащания към НАП в последния работен ден:

  1. плащания  без такса чрез е-услугата Виртуален ПОС на НАП  ще се приемат до 9,00 ч. на 31.12.2019 г.
  2. плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 13,00 ч. на 31.12.2019 г.

==> Подаване на Декларации за облагане с корпоративни данъци.

Подаването на декларациите чрез електронната услуга ще започне на 10.01.2020 г.

==> Лица, които подават уведомления за сключени трудови договори

Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в  периода от 1 до 9 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 10 януари. Справочната информация в този период ще е актуална към 2 януари 2020 г. За тези обстоятелства е уведомена  Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.

==> Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи. Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията  след 10.01.2020 г.

==> Възстановяване на прекъснати здравно –осигурителни права в периода 1-9 януари 2020 г.:

– Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.

– Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 9 януари  ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП.

– Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 9 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.

 ==> Информация от данъчно-осигурителната сметка.

В периода от 1 до 9 януари 2020 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална  към 31.12.2019 г. На 10.01.2020 г. след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.

==> Достъп до електронни услуги в периода от 1 до 9 януари 2019 г. Физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП със следните изключения:

– За периода от 1 до 9 януари 2020 г. няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.

– За периода от 1 до 9 януари 2020 г  няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.

– За периода от 1 до 9 януари 2020 г няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).

Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.

Източник: Интернет страницата на НАП